Friends link: 300-070 700-505 E20-507 200-310 M2040-671 200-125 100-105 210-260 300-115 300-320 200-310 pdf 100-105 dumps 210-260 pdf 642-732 pdf jn0-643 dumps 642-737 dumps 210-060 dumps 70-243 exam c_hanaimp151 dumps 300-101 practice test 300-320 exam 300-070 vce 300-075 study guide ex200 study guide 300-115 dumps 400-101 pdf sy0-401 pdf 200-125 dumps 352-001 pdf 200-101 vce 200-310 pdf 100-105 dumps 210-260 pdf 642-732 pdf jn0-643 dumps 642-737 dumps 210-060 dumps 70-243 exam c_hanaimp151 dumps 300-101 practice test 300-320 exam 300-070 vce 300-075 study guide ex200 study guide

رنين أقل

خيّام اللامي

تاريخ الإصدار: 06/06/2011
عدد الكتالوج: NAWA001
المادة: سي دي ودي في دي، البوم رقمي

إن "رنين أقل" هو ألبوم نادر وطموح. أنه ليس مجموعة مقطوعات منفردة بل هو عمل موسيقي كامل، وثمرة سنوات عديدة من الجهد الشاق والانهماك الدائم اللذين بذلهما خيام اللامي.

موسيقيا، يعتمد الألبوم على مفهوم المقام بأسلوب غير تقليدي مع "إرتجالات مؤلفة" مبتكرة وعالية بقيمة بنائها وتفاصيلها. نغمات مكررة وأشكال لحنية تعبر عن سرد ملتصق مشدَّد بديناميك حساس واهتياجات إيقاعية مبنية على ادوار موسيقية غير عادية. كل ذلك مجدول في مؤلفات كاملة ومقطوعة مبنية على مقام النوى العراقي القديم بأسلوب معتمة وثقيلة.

مفهوم "رنين أقل" راشح من حياة لندنية، متأثر بأعمال شخصيات مختلفة مثل كارل غوستاف يونغ، خورخه لويس بورخس، فرانك زابا، وأساتذة الموسيقى الشرق أوسطية مثل حسين علي زاده، رياض السنباطي، ونصير شمة.

"رنين أقل" عمل غامض بوضوحه وتجريدي بشعره. متفرّد، عاطفي، جميل، داكن، ثقيل ويبعث على الأمل.

Resonance/Dissonance

Khyam Allami

Release Date: 06/06/2011
Cat Number: NAWA001
Formats: CD/DVD, Download

Resonance/Dissonance is a rare and ambitious effort. It is a complete work, a whole. A result of many years of hard work and immersion, the music was composed almost entirely in one weekend and recorded two weeks later in Feb 2011. The DVD was filmed in one take in a gargantuan East London warehouse/gallery one cold evening and the whole process was completed in March 2011.

Musically, it is based on the concept of Maqam (the modal system of Middle Eastern music), seemingly stark and simple yet overtly complex.

Unusual approaches to the Maqams combine with original, highly structured and detailed “composed- improvisations”. Recurring themes and melodic shapes render a cohesive narrative, accented by a sensitive dynamic and rhythmic outbursts using unusual rhythmic cycles. All of which intertwine around complete compositions and a dark rendition of the traditional Iraqi Maqam Nawa.

Conceptually, it is filtered through a life in London influenced by myriad figures; the work of C.G. Jung, the mysticism of Jorge Luis Borges, the independence and forward thinking of Frank Zappa, and Secret Chiefs 3, the ingenuity of various masters of Middle Eastern music such as Hossein Ali Zadeh, Naseer Shamma and Riyadh al-Sunbati.

Mystical in its lucidity and abstract in its poetry, Resonance/Dissonance is unique, soulful, beautiful, dark, heavy and hopeful all at once.

مراجعات
Reviews

Verge Magazine

The lilting melodies and meditative sounds display Khyam’s diverse and remarkable creative talents. A great album that might turn you into an oud fan!

The Wire

Attractive, fluently played and deserves to find its listeners.

مجلة سونج لاينز

[خيام اللامي] المثال الحيّ على أفضل ما يقدّمه الجيل الجديد من عازفي العود؛ جذوره تعود إلى التراث الشرقي وتختلط بحكمة مع مجموعة واسعة من التأثيرات الموسيقية العصرية... ألحان أخّاذة ساحرة.

Songlines – Top of the World 5/5

[Khyam Allami] epitomises the best of the new generation of Oud players whose roots lie in the Eastern tradition but who also judiciously draw on a wider range of contemporary influences… his compositions are utterly bewitching.

صحيفة التلغراف الإنجليزية

صحيحٌ أنّ الموسيقى تقارب الشكل العربي الكلاسيكي إلا أنّ الإحساس شبه العصري التأمّلي قد يكون للعود بمثابة ما قدّمه رودريغو وغابرييلا للغيتار الإسباني.

The Telegraph

While the music conforms to Arab classical forms, its pensive, minimal contemporary feel could do for the Oud what Rodrigo y Gabriela have done for the Spanish guitar.

مدونة نومادز بلايليست

إنّ هذا الألبوم هو الأوّل لخيام إلا أنّه لم يتعامل مع ألبومه على هذا الأساس، فهو جريء وطموح، فيه بعض المجازفة ليكون الإطلاق الأوّل، ولكنّه يستحق المجازفة. إنّ لعزف خيام المنفرد على العود ألحاناً شاعرية، أحياناً كئيبة وعاطفية. لقد ألّف خيام، بالاشتراك مع عزف الإيقاع فاسيليس ساريكيس، ألبوماً غنياً بالمعاني وشديد التأثير.

Nomad’s Playlist

Though this is Khyam’s debut album, he did not treat it as such. It is bold and ambitious. Risky for a first release, it was a risk worth taking. Khyam’s solo Oud weaves poetic melodies, at times dark and soulful. Joined by percussionist Vasilis Sarikis, Khyam pieces together an album that is meaningful and intense.

مجلة ف روتس

من ضربات الأنغام الإفتتاحية العميقة والمقصودة إلى التلاشي المطول النهائي بمقطوعة حلم اليقضة، هذا ليس فقط عمل موسيقي مشع وجذاب، إنما هو عمل من النضج المفاجئ.

fRoots Magazine

From its deep and very deliberately plucked opening notes to the final extended fade on Reverie, this is not only a vibrant and engaging piece of music, but a work of surprising maturity.

صحيفة الإيفننج ستاندارد

Evening Standard

This is his debut album and it shows Allami to be a master of the Arabic Oud (lute), with a slow magisterial opening, full of rich sonorities. The CD is entirely solo oud, with [An Alif/An Apex], its most Avant-garde track, at its centre. Using traditional Arabic scales, Allami shows how innovative the music can be. A musician worth catching live.

مجلة ليمينال

من حيث المعنى، لا يبوح »رنين أقل« بأيّ شيء، لكنّ الطابع السوداوي الطاغي لهذه الموسيقى يعبِّر تمامَ التعبير.

The Liminal

The presentation of Resonance/Dissonance gives absolutely nothing away, meaning-wise; however the overwhelming darkness of this music says it all.

صحيفة الجارديان

يشكِّل الألبوم الأوّل لخيام اللامي الغنيّ بالتغيّرات من حيث الاتجاه والمزاج، تذكيراً دامغاً بقدرات آلة العود.

The Guardian

With its constant changes of mood and direction, Khyam Allami’s debut album is a firm reminder of the Oud’s potential.