Friends link: 200-310 pdf 100-105 dumps 210-260 pdf 642-732 pdf jn0-643 dumps 642-737 dumps 210-060 dumps 70-243 exam c_hanaimp151 dumps 300-101 practice test 300-320 exam 300-070 vce 300-075 study guide ex200 study guide 300-115 dumps 400-101 pdf sy0-401 pdf 200-125 dumps 352-001 pdf 200-101 vce 200-310 pdf 100-105 dumps 210-260 pdf 642-732 pdf jn0-643 dumps 642-737 dumps 210-060 dumps 70-243 exam c_hanaimp151 dumps 300-101 practice test 300-320 exam 300-070 vce 300-075 study guide ex200 study guide
Alif
الألف

فرقة الألف هي الصوت الجماعي لخمسة موسيقيين يشغلون حيزًا في طليعة الموسيقى المستقلة في العالم العربي. يستمد أعضاء الفرقة الإلهام من تأثيرات واسعة النطاق، تتدفق على اختلافها بالحماس وحيوية الإيقاع، وتجمعهم طاقة موحدة وآسرة، فينتج عن كل ذلك مساحة موسيقية تبدو مألوفة وجديدة في آن واحد.

يتجمع الإبداع في التوظيف الموسيقي مع الكلمات المؤثرة من شعراء طليعيين، مثل سركون بولص ومحمود درويش، والعوالم التجريدية التي يصيغها مغنّي الفرقة تامر أبو غزالة لخلق متاهة متكاثفة من الأصوات والمشاعر.

تتكوّن الألف، التي أُسّست في ٢٠١٢ وتأخذ اسمها من أول حروف الأبجدية العربية، من خيام اللامي (عود)، تامر أبو غزالة (غناء وبزق)، بشار فران (باص)، موريس لوقا (كيبورد وإلكترونيكس)، خالد ياسين (درامز وإيقاع).

وبعد عدد كبير من العروض الحية في المهرجانات الأوروبية وجولة في العالم العربي وإقامات مختلفة في القاهرة وليفربول والإسكندرية وكوبنهاجن، بدأت الفرقة في تسجيل أول ألبوماتها في أواخر سنة ٢٠١٣ بين بيروت والقاهرة.

الألبوم، بعنوان أينما ارتمى، الذي قاموا بإنتاجه بأنفسهم وتصدره نوى للتسجيلات خلال الصيف القادم، هو عمل يعكس وقته وبيئته وفي الوقت ذاته ينوّه عن المستقبل القادم للفرقة. وتقوم ألف حاليًا بالتخطيط لجولة في العالم العربي وأوروبا لدعم إصدار الألبوم في أواخر ٢٠١٥.

تعليقات على العروض الحية

“الأمسية التي تقضيها في التعرّف على موسيقيين في سياق جديد لا يمكن التنبوء بنتائجها مسبقًا. ولكن في حالة الألف، كانت درسًا سعدنا باستقباله". (المجلة الفنية دابل نيجاتيف)

“الطاقة الكامنة وحيوية الإيقاع يدفعون القطع الموسيقية بدرجة تضاهي ما كانت لتنتجه إعدادات كهربائية كاملة، لنرى الدليل على أن درجة الإثارة ذاتها يمكن الوصول إليها بأصوات أكثر هدوءًا ومؤثرات صوتية خالصة (أكوستيكية/بلا مضخمات).” (المجلة الموسيقية ذا واير)

"لحظة مؤثرة نادرة تجمع بين اللحن والاحتجاج، الحوار والعزلة، وتشكل صدى لاختلاجات الواقع في المنطقة - البحث عن معنى في أوقات الاضطراب" (جريدة الناشيونال)

"الفرقة استطاعت تقديم تجربة موسيقية فريدة تتخطى التصنيف المدرسي إلى خلق تأليف موسيقي يحمل هوية لم نعتدها، لا في الموسيقى الشرقية ولا الغربية، من دون أن تسقط في هشاشة الدمج السطحي المرتجل، الذي قد نقع عليه مع فرق أخرى." (موقع رصيف ٢٢)

"التأثير المباشر والأوليّ لفرقة الألف مدوّخ، وحتى مالينخوليّ. وهذا التأثير قادم، على ما أعتقد، من محاولة هذه التوليفة لتغريب السّائد. وهو تغريب قادم من تركيبة الآلات، وليس من اللحن ذاته. وهذا ما يترك الشعور بأنّ أعضاء الفرقة يغامرون، بخطورة، على خط رفيع يفصلهم عن التغيير الحقيقي." (مجلة معازف)

إدارة أعمال الفرقة:

management[at]alif[dot]xyz

الحجز (أوروبا): سايمون ووجان

 simon[at]disk-agency[dot]de

العلاقات الإعلامية: سارة المنياوي

 sarah[at]simsara[dot]me

Alif

Alif is the collective sound of five musicians at the forefront of independent music in the Arab world. Bursting with rhythmic drive and fervour, the band’s wide ranging influences along with their unified and intriguing energy, give birth to a soundscape that is at once familiar and unknown.

Innovative instrumentation, poignant words from avant-garde poets such as Sargon Boulos and Mahmoud Darwish, and the abstract worlds penned by the band’s vocalist Tamer Abu Ghazaleh coalesce to create an intense labyrinth of sounds and emotions.

Conceived in 2012 and taking its name from the first letter of the Arabic alphabet, Alif features Khyam Allami (Oud), Tamer Abu Ghazaleh (Vocals/Buzuq), Bashar Farran (Bass), Maurice Louca (Keys/Electronics) and Khaled Yassine (Drums/Percussion).

After a myriad of European festival performances, a tour of the Arab world, and various residencies across Cairo, Liverpool, Alexandria and Copenhagen, the band began recording their debut album in late 2013 between Beirut and Cairo.

Their self-produced debut, Aynama-Rtama, due for release via Nawa Recordings this summer, is a work that reflects its time and environment, just as much as it hints at the band’s future. A tour across the Arab world and Europe is being planned to support the release in late 2015.

LIVE REVIEWS

“A night where you are introduced to musicians in a new context can obviously go either way. In the case of Alif, it was an education we’re glad to have been given.” The Double Negative

“[A] coiled energy and rhythmic drive propel the pieces with a level comparable to a fully electrified outfit, offering proof that the same degree of excitement can be reached via lower volume and sheer acoustic attack.” The Wire

“[A] rare, powerful moment of melody and dissent, dialogue and solitude, an echo of the flickering realities of the region – and the search for meaning in times of upheaval.” The National

“Alif succeed at presenting a musical experience that goes beyond conventional genre framing, to create an identity found in neither Arabic nor Western realms, without falling in the ubiquitous trap of literal fusion.” Raseef 22 (translated from Arabic)

“[T]he initial dizzying, and even melancholic, effect of Alif’s music stems from band’s attempt to alienate the mainstream. This estrangement is ushered by the instrumentation more than the melody, creating a feeling that the band’s members are dangerously adventurous on the verge of major change.” Ma3azef (translated from Arabic)

Management: 

management[at]alif[dot]xyz

Booking (UK/EU): Simon Wojan – DISK, Berlin, DE 

simon[at]disk-agency[dot]de

Publicist: Sarah El Miniawy – Simsara 

sarah[at]simsara[dot]me

 

البومات
Albums

أينما ارتمى

الألف

تاريخ الإصدار: 04/09/2015
عدد الكتالوج: NAWA003
المادة: سي دي، فينيل أسود وأحمر (طباعة محدودة)، تحميل

Aynama-Rtama

Alif

Release Date: 04/09/2015
Cat Number: NAWA003
Formats: CD, 12" LP, Download

 Collection of wednesday memes hump day meme Here